Czy moi klienci są na to gotowi? Ba, czy ja jestem gotowy?
Specyfika zautomatyzowanych kampanii, które chcesz wdrożyć powinna zależeć od potrzeb twoich klientów oraz unikalnych, kluczowych zasad dotyczących użytkowania twojego produktu / usługi.
W naszym serwisie przedstawiamy mnóstwo przykładów o tym do czego możesz użyć automatyzacji, jak jej używać oraz jak przygotować automatyczne wiadomości do wysłania których bodźcem jest zachowanie klienta.Ponieważ jednak każdy biznes ma swoją specyficzną charakterystykę dlatego polecamy krótka analizę tego jak to wygląda w twoim przypadku.
Zacznij od zrobienia listy pozytywnych i negatywnych „wyzwalaczy” (czynników powodujących pewne zachowania klienta) jakie napotyka nowy klient który zaczyna używać twojego produktu/usługi. Przygotuj też osobną listę dla całego cyklu życia klienta.
Przy każdym negatywnym “wyzwalaczu” zadaj sobie pytanie: “jakie wskazówki przydałyby się klientowi?”. Przygotowanie wskazówek stanie się okazją która rozpocznie zautomatyzowaną kampanię.
Odpowiedź na pytanie “Jakie zasoby mogę wysłać żeby pomóc klientowi pokonać trudność?” będzie treścią wiadomości.
Lista pozytywnych „wyzwalaczy” stanie się sekwencją emaili powitalnych.
Zadaj sobie tez pytanie “czy mam nielimitowane zasoby ludzkie do kontaktu z każdym klientem?” w kluczowych momentach korzystania z twojego produktu/usługi, jeśli nie masz odpowiednich zasobów ludzkich – wykorzystaj zautomatyzowane kampanie.