Czy automatyzacja obsługi klienta może mieć przewagę nad obsługą prowadzoną wyłącznie przez prawdziwe osoby?
Po co w ogóle zastanawiać się nad automatyzacją skoro wiadomo że najlepszą obsługę dostajemy od prawdziwej osoby, a większość klientów nie lubi być obsługiwanych przez automaty?
Automatyzacja pomaga stworzyć taką obsługę klienta, która nie jest możliwa kiedy obsługa klienta jest dokonywana przez prawdziwe osoby.
Pomoc osobista jest w swojej istocie bierna lub jest reakcją na zapytanie klienta – bazuje na tym że inicjatywa jest po stronie klienta i to on ma dokonać pierwszego kontaktu lub szukać pomocy w dokumentach pomocy na stronie www.
Korzyścią z automatyzacji – dlatego pomaga Ci ona na lepszą obsługę klienta – jest to że pozwala Ci na udzielenie takiej ilości odpowiedzi na pytania klientów, która nie jest możliwa do osiągnięcia przez człowieka.
Na przykład, prawdziwy człowiek nie jest w stanie monitorować cały czas Twojej strony internetowej, ilości odsłon czy aktywności na samej witrynie żeby odkryć jakieś niepokojące wskaźniki, ale zautomatyzowany system potrafi wykryć problemy analizując nieskończoną ilość informacji, potrafi także reagować w czasie rzeczywistym (kiedy występuje problem).
Automatyzacja potrafi być Twoimi “oczami i uszami”. To wartownik stojący na straży zorientowanej na klienta obsługi – jest wszechobecny i bez przerwy monitoruje, czuwa nad Twoimi klientami. Kiedy dostrzega problem, jego celem staje się skontaktowanie ze sobą dwojga ludzi jak najszybciej to możliwe lub wysłanie właściwej osoby która przeprowadzi klienta przez problem z którym aktualnie musi sobie poradzić.
W tym przypadku automatyzacja pozwala na lepszą opiekę techniczną nad klientami, której sami ludzie nie mogliby zapewnić.
To jest aktywna pomoc bez ograniczeń. Możesz zacząć rozmowę i nawet podczas rozmowy przesyłać dokładne informacje do klientów w czasie gdy tego akurat potrzebują oraz do wielu klientów jednocześnie.