Snapchat – narzędzie do prostej i efektywnej obsługi klienta
Właśnie otrzymałeś meble które zamówiłeś rzez Internet. Próbujesz je złożyć ale nie wychodzi Ci to. Więc dzwonisz do działu obsługi klienta i spędzasz następne 25 minut usiłując wyjaśnić problem który najłatwiej byłoby pokazać. To jest dość frustrujące!
I tutaj pojawia się Snapchat, który jest narzędziem bardzo prostym i do użycia w danym, konkretnym momencie. Dzięki temu firmy mogą wykorzystać go do obsługi klientów.
A co jeśli zamiast opisywania problemu przez telefon mógłbyś zrobić zdjęcie części mebla z którym masz kłopot? A firma szybko zidentyfikowałaby problem i pomogła Ci przekazując wizualną instrukcję.
To jest bardzo ważne, bo czas reakcji jest bardzo istotnym wskaźnikiem, na podstawie którego klienci oceniają efektywność obsługi klienta. Brzmi ciekawie?
Poniżej cztery sposoby w jaki możesz wykorzystać Snapchat w swojej firmie w celu poprawy obsługi klienta.
1. Używaj zdjęć żeby ułatwić życie klientowi
Jeden z powodów dla których marketing internetowy używa tylu zdjęć i rysunków to że budują one zaufanie klienta a także ułatwiają mu zrozumienie pewnych rzeczy.
Problem z obsługą przez telefon jest taki że nie można pokazać z czym ma się problem co może denerwować klienta, który musi opisać problem.
Korzystając ze Snapchata dajemy klientowi możliwość zobaczenia że ktoś, prawdziwa osoba po drugiej stronie pracuje nad rozwiązaniem jego problemu i nie jest to osoba znudzona jedząca pączka, słuchająca klienta przez telefon.
2. Tworzenie instrukcji w czasie rzeczywistym
I teraz kolejny scenariusz. Właśnie pobrałeś z Internetu program do edycji zdjęć, ale nie potrafisz wykorzystać jednej z funkcji. A jeszcze gorzej, instrukcja online zupełnie nie wyjaśnia Ci jak używać tej funkcji.
Więc kontaktujesz się z osobą z obsługi klienta na Snapchacie. Reprezentant prosi Cię żebyś wysłał mu printscreena. W ciągu kilku minut osoba z obsługi klienta pracuje już nad instrukcją dla Ciebie jak używać tej funkcji. Otrzymujesz więc zdjęcie po zdjęciu co masz zrobić aby zacząć jej używać. Zanim się spostrzeżesz już korzystasz w pełni z programu który pobrałeś.
A co jeszcze lepsze, osoba z obsługi klienta może zebrać wszystkie zdjęcia które Ci wysłała i przygotować całą instrukcję którą wyśle Ci w razie jakbyś jeszcze kiedykolwiek miał problem z używaniem tej funkcji.
Takie rozwiązanie może być zaadoptowane do wielu scenariuszy. Przykład z meblami też mógłby być rozwiązany w ten sposób. W zasadzie wiele rzeczy wymagających złożenia, przetworzenia, zaadoptowania do swoich potrzeb można klientowi ułatwić, który zamiast się zmagać z problemem godzinami po prostu zostanie poprowadzony przez operatora krok po kroku w czasie rzeczywistym w celu rozwiązania problemu.
3. Połączenie głosu z obrazem
A teraz wyobraź sobie że używasz Snapchata do problemów które zostały opisane w poprzednich punktach ale dodajesz też telefon jako wsparcie do Snapchata. Poprzez widzenie i słyszenie z czym boryka się klient reprezentant z obsługi klienta może działać jeszcze efektywniej, szybciej zrozumie problem klienta i szybciej pomoże mu znaleźć rozwiązanie.
4. Wideo instrukcje i samouczki
Pomimo iż nikt z nas w zasadzie nie docenia faktu że obsługa klienta jest po części zautomatyzowana to jednak są przypadki kiedy jest to przydatne.
Po pierwsze, możliwość dotarcia do informacji szybko, bez czekania na odpowiedź osoby z obsługi klienta jest bardzo wygodna. Dla firm automatyzacja i możliwość samoobsługi także oznacza oszczędność pieniędzy i czasu. Dużo tańszym rozwiązaniem jest umożliwienie klientowi samo-obsłużenie się niż zapłacić osobie która będzie pomagać klientowi.
Na koniec warto wspomnieć że Snapchat może być używany to przygotowania wideo instrukcji i samouczków
To oznacza że zamiast kontaktować się z obsługą, klient może po prostu znaleźć wideo instrukcje lub samouczki które zawierają informacje, których akurat poszukuje. Tak więc klient otrzymuje to co chce w bardzo szybkim czasie i wszyscy są zadowoleni.
Źródło: www.entrepreneur.com