Do czego wykorzystać emaile powitalne?
Emaile powitalne dla nowych klientów są sprawdzonym sposobem na utrzymanie większej liczby nowych klientów. Należy jednak pamiętać że te emaile nie powinny być byle jakie, jednakowe, wysłane na odczep. Muszą być przygotowane odpowiednio pod segmenty klientów w zależności od tego czym się interesują lub jakie przedstawiają zachowania.
Wyobraź sobie taką serię emaili:
- Dzień 0: Powitanie!
- Dzień 1: Podłącz swoją skrzynkę emailową
- Dzień 2: Zaimportuj swoje kontakty
- Dzień 3: Zaprojektuj swoją pierwszą kampanię
- Dzień 4: Wyślij swoja pierwszą kampanię
Jeśli od razu podłączyłem maila, zaimportowałem kontakty, zaprojektowałem i wysłałem swoją kampanię to te maile powitalne mogą być denerwujące a nawet dezorientujące („Czy ja tego już czasem nie zrobiłem? Czy źle skonfigurowałem skrzynkę i źle wysłałem kampanię?”)
Wysyłanie do wszystkich takich samych emaili to recepta na wycofanie się klientów. Nie potrzeba wielu nieważnych maili żeby nauczyć klientów ignorowania ich, a wówczas łatwo będzie im przegapić ważną wiadomość.
Twoje maile powitalne prowadzą klienta po ścieżce koniecznej do przejścia w celu powitania / wdrożenia nowego klienta.
W aktywnej kampanii nasze powitalne maile sprawdzają czy nowy użytkownik przeszedł ścieżkę wdrażającą go w produkt / usługę lub też pełnią funkcję przypominaczy jeśli tej ścieżki jeszcze nie przeszedł.
Poniżej przykład:
Czy klient wprowadził automatyzację? Jeśli nie wyślij mu emaila motywującego żeby to zrobił, podaj mu przykłady jakie rodzaje automatyzacji mogą stworzyć, przekieruj go na wideo, które przeprowadzi go krok po kroku przez ten proces. Zaczekaj dwa dni I wyślij kolejną wiadomość.
Czy klient wysłał kampanię emailingową? Jeśli nie wyślij mu emaila motywującego żeby to zrobił, podaj mu przykłady jakie kampanie może przygotować, przekieruj go na wideo, które przeprowadzi go krok po kroku przez ten proces.
W ten sposób kolejne maile powitalne dopasowane są do potrzeb klienta oraz do jego zachowania w aplikacji a nie jest on bombardowany wiadomościami które nie są dla niego odpowiednie.
Taki rodzaj inteligentnych powitań nowych klientów, bazujący na ich zachowaniu wymaga przygotowania co najmniej kilkunastu rożnych emaili. Dalej, na przykład, podczas 14 dniowego okresu zapoznawczego nowy klient otrzyma 6 emaili w zależności od tego jak się zachowuje i co robi w twojej aplikacji.
Jeśli nowy klient nie używa aplikacji (nie prezentuje kluczowych zachowań w aplikacji nawet po wysłanych przypomina czach) to zostaje przekierowany na inną ścieżkę emaili, które starają się go zaangażować. Zaczynamy rozmowę zadając klientowi dwa pytania, mając nadzieję że przynajmniej jedno z nich zmusi go do odpowiedzi.
Korzystając z funkcji śledzenia możesz też wyszukać kluczowe elementy denerwujące klienta w twojej aplikacji lub oznak frustracji i zniechęcenia u klienta np.:
- – Klient nie logował się przez 10 dni.
- – Możesz wysłać klientowi wiadomość sugerując kolejne kroki, wideo lekcje lub po prostu przypomnieć mu żeby wrócił i korzystał z aplikacji.
- – Zaczął robić…. ale nie dokończył………
- – Klient utknął w pewnym momencie. Możesz wtedy wysłać mu wiadomość z pytaniem czy potrzebuje pomocy przy danej rzeczy, którą wykonuje lub po prostu wysłać mu wskazówki jak przejść ten i kolejne kroki.
- – Nie otworzył …. funkcjonalności
- – Możesz wyjaśnić zalety ten funkcjonalności, podać przykłady jej zastosowania oraz przeprowadzić go przez wszystkie kroki ustawienia tej.
- – Wystąpił błąd podczas….
- – Możesz przeprosić go za wystąpienie tego błędu i zapewnić go że dział wsparcia technicznego już pracuje nad jego usunięciem.
Możesz też wysyłać automatyczne wiadomości do klientów oznaczonych niskim priorytetem lub być ukierunkowany na wspieranie klientów oznaczonych wysokim priorytetem:
Możesz także nawet bardziej ukierunkować system emaili powitalnych dla nowych klientów poprzez wycelowanie w ich zainteresowania. Ludzie otrzymują różne wyniki wyszukiwań szukając tego samego produktu. Dostosowanie sekwencji maili powitalnych do zainteresowań klientów spowoduje że chętniej je otworzą i przeczytają. Zredukuje to także odpływ klientów a także przykuje ich uwagę na kolejne maile, które będą od Ciebie otrzymywać (ponieważ nauczą się że są zawsze trafne i na temat).
Podczas dokonywania zakupu lub bezpłatnego testu możesz używać prostych checkbox-ów tak aby klienci mogli się szybko zorientować do czego mogą użyć twojego produktu.