Czat na żywo – zachwyć klientów sposobem rozwiązywania problemów

Czy warto mieć czat na swojej stronie?

Generowanie leadów i pomaganie klientom przeszło ogromną przemianę w związku z  zaawansowaną technologią która sprawiła, że wszystko jest wygodniejsze zarówno dla firm jak i klientów. Badanie przeprowadzone w 2016r wykazało, że 63% klientów chętniej wraca do stron z czatem na żywo niż bez. Posiadanie czatu na stronie nie oznacza tylko sposobu komunikacji ale także pomaga firmie zapamiętać dane klienta i dane rozmowy. Obecnie wiele systemów CRM oferuje czat na żywo.

Czat na żywo pozwala na wychwycenie odwiedzających twoją stronę internetową oraz ich danych jak tylko napiszą wiadomość na czacie. Dane zawierają imię osoby, adres email, dane czatu i IP lokalizacji.

Korzyści z posiadania czatu na żywo

  • Dane kontaktowe klientów: Ułatwia zidentyfikowanie użytkowników twojej strony internetowej. Możesz ich rozpoznać za drugim razem jak odwiedzą twoją witrynę. To pozwala dokładniej obsługiwać klientów. Im bardziej precyzyjne wsparcie klienta tym większa jest jego satysfakcja.
  • Poprawa wydajności pracy: Czat na żywo poprawi wydajność pracy twoich operatorów. Ponieważ wszystkie informacje o kliencie począwszy od historii rozmowy na czacie aż do historii zakupów są w jednym miejscu, mniej czasu trzeba poświęcić na szukanie informacji na różnych platformach.
  • Wzrost sprzedaży: Ponieważ dane  klientów są przechowywane w CRM, możesz użyć tych danych żeby segmentować swoje leady i prowadzić sprofilowane kampanie, które przynoszą więcej konwersji.
  • Bardziej interaktywny: Czat na żywo zawsze będzie bardziej interaktywny niż email. Poza tym pozwala na rozwiązywanie zapytań klientów bez przerwy i na bieżąco co podnosi satysfakcję klientów.

Czat na żywo jest bardzo efektywny co oznacza że generuje więcej leadów. Dobrze jest mieć CRM który daje możliwość wykorzystania czatu na żywo. Pozwala to na dużą oszczędność czasu,  który marnuje się poprzez zbieranie i uaktualnianie danych klientów manualnie. Czat podnosi też efektywność twojego zespołu co oznacza że będzie on bardziej produktywny jednocześnie pozwalając na zatrudnienie mniejszej ilości operatorów.

Źródło: https://www.agilecrm.com