Automatyzacja oznacza oszczędności. A co z indywidualnym podejściem do klienta?
Zautomatyzowana obsługa klienta ma złą reputację. I częściowo opinia ta jest zasłużona. Większość z nas preferuje kontakt z prawdziwą osobą i kiedy dzwonimy na infolinię nie podoba nam się że jesteśmy zlekceważeni przez automat lub ktoś wysyła nam automatyczny email jakby był przygotowany dla nas.
Automatyzacja i sztuczna inteligencja nie mogą zastąpić prawdziwej osoby na recepcji, przy telefonie ani na czacie na żywo. Dzielą nas dekady od tego żeby można było zastąpić ludzką zdolność do postrzegania, osądzania i reagowania na złożone sytuacje w sposób pomocny, zadowalający.
Jednakże trochę automatyzacji staje się koniecznością. Większość firm nie może zapewnić indywidualnego podejścia do każdego klienta. Trochę automatyzacji jest więc pomocne, jeśli nie kluczowe dla uzyskania satysfakcji klienta.
Bardzo ważne jest żeby automatyzacja była używana poprawnie. Większość ludzi uważa, że automatyzacja obsługi klienta jest po to żeby zastąpić lub zminimalizować kontakt osobisty miedzy klientem a firmą. Nie jest to jednak cel automatyzacji
Jak zatem wykorzystać unikalną siłę automatyzacji do poprawy obsługi klienta poprzez wspieranie i przyspieszenie komunikacji z twoją firmą.
W serwisie customerserviceautomation.pl przedstawiamy konkretne przykłady i rozwiązania na efektywne i korzystne wprowadzenie automatyzacji w obsłudze klienta z zachowaniem indywidualnego podejścia do każdego klienta.