Pielęgnowanie relacji z klientami jest kluczem w stworzeniu pełnego sukcesów biznesu.
Dbanie o klientów nigdy nie było tak ważne jak teraz w dobie automatyzacji oraz innowacji.
W obecnych czasach niezadowolony klient może w ciągu kilku chwil podzielić się swoją negatywną opinią za pośrednictwem mediów społecznościowych lub sieci, co będzie miało zły wpływ na twoją firmę. Dlatego obecnie najważniejsze jest, aby stworzyć doskonałe wrażenie na klientach, co pomoże rozwijać stosunki na linii klient – twoja firma a w rezultacie spowoduje, że klient „pokocha twój biznes”.
Walt Disney ujął to tak: „Rób to co robisz tak dobrze, aby Ci co to widzieli chcieli zobaczyć to jeszcze raz zabierając tym razem również swoich przyjaciół”. Tworzenie pozytywnych relacji między firmą a klientami może wzmocnić działanie viralu (marketingu szeptanego) a to jest obecnie bezcenne.
Tworzenie polityki firmy zorientowanej na potrzeby klienta jest szansą, której nie można zmarnować. Większość firm zawodzi w temacie relacji z klientami, które powinny być motorem napędowym do dalszego rozwoju i wybicia się. Niestety stają się przyczyną pogorszenia sytuacji w firmie a czasem również prowadzą do jej upadku.
Dane mówią same za siebie:
– Tylko 37% marek otrzymało w 2012 roku od swoich klientów ocenę bardzo dobrą bądź celującą za jakość obsługi. Natomiast 63% otrzymało ocenę „OK.”, „słabo” lub „bardzo słabo”. Źródło: Forrester Research
– Aż 89% klientów przeszło do konkurencji z powodu złej obsługi klienta w poprzedniej firmie. Źródło: RightNow
– Aż 60% klientów jest w stanie płacić za produkt więcej, jeśli tylko obsługa klienta będzie lepsza. Źródło: Desk
-Średnia roczna wartość każdego klienta, którego utraciliśmy np. na rzecz konkurencji wynosi 289 USD. Źródło: Genesys Report
Dane mówią same za siebie, obecnie to najlepszy moment, aby umocnić swoją więź z klientami.
W kolejnych 10 artykułach omówimy sposoby – jak pomóc klientom „zakochać się w twoim biznesie”.