10 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje integracji Twittera z działem obsługi klienta

Z wielu powodów, firmy z całego świata korzystają z mediów społecznościowych, począwszy od nowych możliwości marketingowych po łatwość nawiązywania kontaktu z klientami. W końcu firma musi zawsze iść tam, gdzie są klienci, a media społecznościowe z pewnością będą tym miejscem.

Szczególnie Twitter odnotował gwałtowny wzrost liczby kont biznesowych w ostatnich latach. Doprowadziło to do zwiększenia interakcji między klientami, a firmami na Twitterze, a także do większej liczby poleceń konkretnych firm czy produktów przez różne osoby.

Pomimo tego, wciąż jest wiele firm, które jeszcze nie skorzystały z niesamowitych możliwości Twittera. Dla niektórych jest to spowodowane brakiem wiedzy na ten temat, dla innych przeciążonym już personelem. Jeśli jednak Twoja firma jest jedną z tych, które nie mają jeszcze konta w żadnych mediach społecznościowych, a szczególnie na Twitterze, rozważ ponownie tą decyzję.

Istnieją pewne sposoby omawiania zagadnień dotyczących wiedzy i personelu. Ponieważ omijanie mediów społecznościowych jest dużym błędem, zaleca się znalezienie odpowiednich rozwiązań, które sprawdzą się także w Twojej firmie.

Nie zgadzasz się z powyższym stanowiskiem w tej sprawie? Oto 10 faktów o Twitterze, które z pewnością zmienią Twoje zdanie.

  1. Twitter ma 310 millionów aktywnych użytkowników. 

Już ta informacja powinna wystarczyć, aby przyciągnąć uwagę większości właścicieli firm. W końcu to ogromna liczba. Tak duża widownia na rynku po prostu musi zostać „wykorzystana”. Ponadto ważne jest, aby osoby na Twitterze otrzymywali jak najlepszą obsługę klienta, ponieważ ich tweety są widoczne dla mas.

  1. 500 milionów osób każdego miesiąca odwiedza stronę Twittera nie logując się.

Oznacza to, że nawet użytkownicy Internetu, którzy nie mają kont na Twitterze, mogą odwiedzać Twoją firmę na Twitterze, aby ją poznać. Zadbaj o to by zrobić dobre wrażenie swoją stroną, oferując szybkie odpowiedzi na zapytania klientów i pokazując nienaganną obsługę klienta.

  1. Około 29,2% wszystkich osób korzystających z mediów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych ma swoje konta na Twitterze.

Jeśli Twoja firma jest skierowana do klientów z USA, Twitter jest jednym z miejsc, gdzie absolutnie musisz być. Liczba ta sprawia, że Twitter jest czwartą najpopularniejszą platformą społecznościową w Stanach Zjednoczonych. Ponieważ firma musi być widoczna tam, gdzie są ludzie, konto na Twitterze jest koniecznością.

  1. 80% aktywnych użytkowników Twittera loguje się na swoje konto korzystając z aplikacji mobilnej lub strony dostosowanej na urządzenia mobilne.

Znając ten mały szczegół, możemy zgadnąć, że wielu użytkowników Twittera ma smartfony, co oznacza, że mają natychmiastowy dostęp do platformy Twitter bez względu na to, gdzie się znajdują. Oznacza to, że pytania i skargi ciągle przychodzą i są widziane przez innych. Sprawia to, że bardzo ważne jest aby firmy stale sprawdzały swoje konta na Twitterze i jeśli coś wymaga natychmiastowej uwagi to trzeba szybko zareagować.

  1. Średnia liczba śledzących konto na Twitterze to 208 osób.

Jedną z cudownych cech mediów społecznościowych jest możliwość udostępniania myśli niemal natychmiast. Niestety ten cud współczesnego świata może być przekleństwem dla właścicieli firm. W końcu klienci mają teraz możliwość niewiarygodnie szybkiego rozpowszechniania złych informacji na temat firmy.

Biorąc pod uwagę, że średnia liczba obserwujących konto na Twitterze wynosi 208 osób, możemy zobaczyć, jak wiadomości będą szybko się rozprzestrzeniać, jeśli coś wymknie się spod kontroli. Na szczęście można to kontrolować w pewnym zakresie, utrzymując swoje strony w świecie mediów społecznościowych.

  1. 77% użytkowników Twittera staje się pozytywniej nastawionych do firmy dzięki szybkim reakcjom i odpowiedziom na pytania użytkowników na Twitterze.

To wspaniała wiadomość, ponieważ mówi nam to dokładnie, co robić, by nasi klienci czuli się zadowoleni. Jednak bez konta na Twitterze nie można odpowiadać na tweety ani nawet wiedzieć, że istnieją – kolejny dobry argument za posiadaniem konta firmowego na Twitterze.

  1. W ciągu ostatnich dwóch lat zaobserwowaliśmy na Twitterze 2,5 krotny wzrost komunikacji pomiędzy firmami a jej klientami. 

Oznacza to, że więcej osób oczekuje od firmy obsługi klienta także na Twitterze. Kiedy firma nie ma swojego konta na Twitterze klienci odczuwają rozczarowanie, a nawet frustrację, że muszą znaleźć inny środek komunikacji.

Dołączenie do szeregów Twittera i oferowanie na tej platformie obsługi klienta zapewnia zadowolenie klientów korzystających z tego medium. Klienci będą jednocześnie czuli ciągłe połączenie z firmą.

  1. 60% użytkowników Twittera oczekuje, że firma będzie odpowiadała na ich zapytania, skargi czy komentarze w ciągu godziny.

Innymi słowy, jeśli ktoś napisze skargę na Twoją firmę, oczekuje super szybkiej odpowiedzi. Oznacza to monitorowanie konta na Twitterze i zapewnienie klientom, że złożone przez nich skargi czy zapytania są dobrze zorganizowane i obsługiwane.

Firmy często mają skłonność do ignorowania swoich kont w mediach społecznościowych, ale jest to oczywiście zły pomysł dla każdego, kto dba o satysfakcje klientów.

  1. 76% użytkowników Twittera poleci firmę innym osobom, jeśli będą zadowoleni z obsługi.

Jedną z największych zalet wchodzenia w świat mediów społecznościowych jest ich niesamowita siła marketingowa. Wszyscy wiemy, jak potężna może być reklama przekazywana z ust do ust, a Twitter wykorzystuje tę moc w sposób, jakiego nie można było sobie jeszcze wyobrazić 25 lat temu.

Chcesz w pełni wykorzystać tę moc? Zapewnij doskonałą obsługę klienta, a w zamian otrzymasz świetną rekomendację za pośrednictwem Twittera. Takiej reklamy po prostu nie da się kupić za pieniądze.

  1. 19% wzrost satysfakcji został zaobserwowany u klientów firm, które mają swoje konta na Twitterze.

Zastanawiasz się, jak duży wpływ na zadowolenie klienta może mieć utrzymanie konta na Twitterze? Rozważ powyższy fakt. Przy prawie 20-procentowym wzroście zadowolonych klientów myślę, że tworzenie i utrzymywanie konta na Twitterze ma ogromne znaczenie.

Źródło:

https://www.visionhelpdesk.com