Dlaczego Instagram może być lepszy niż Twitter do nawiązywania relacji z klientami?

Instagram kontra Twitter

Instagram ostatnio pochwalił się liczbą swoich użytkowników która sięgnęła już 700 milionów. To dwa razy więcej niż użytkowników Twittera. Przez kolejne cztery miesiące udało mu się zgromadzić kolejnych 100 milionów. Przy takich wskaźnikach Instagram będzie miał bilion użytkowników w najbliższym czasie.

Obecnie tylko Facebook i WhatsApp mają bilion użytkowników, powołując się na ich własne dane.

„Sprawiliśmy że zarejestrowanie się jak również dzielenie się swoimi doświadczeniami, umacnianie więzi przyjacielskich czy pogłębianie swoich pasji jest dużo łatwiejsze na Instagramie” taki wpis widnieje na firmowym blogu. „Wraz z nowymi możliwościami takimi jak zamieszczanie historii, wideo na żywo, czy informacjach o zaginięciach, ludzie mają o wiele więcej możliwości niż kiedykolwiek do wyrażania siebie i zbliżenia się do osób i rzeczy które są dla nich ważne”.

Lepszy od Twittera? Prawdopodobnie tak

To nie pomyłka, są też konkretne korzyści Twittera. Jest idealnym rozwiązaniem dla małych firm i organizacji.

Ale jeśli chcesz nawiązać bardziej osobiste relacje z klientami, Instagram jest prawdopodobnie o wiele lepszym rozwiązaniem niż Twitter.

Tak, ma dwa razy więcej użytkowników.  Jest także o wiele niej zaśmiecony. Wygląd i korzystanie z Instagrama jest łatwiejsze w nawigacji, co sprawia że łatwiej jest znaleźć konkretne osoby i firmy. A fakt że opiera się na zdjęciach dodaje mu osobistego charakteru. Ale to nie wszystko. Instagram dodał ostatnio kilka nowych opcji które sprawiają że łatwiej jest nawiązać kontakt z klientami oraz umożliwiają one bardziej kreatywne zaprezentowanie się na swojej stronie.

Instagram Stories

Funkcja Instagram Stories pozwala przekazać wiadomość która jest za duża jak na jedno zdjęcie. Jest to sklonowana funkcja, którą ma konkurent Instagrama – Snapchat. Instagram Stories daje użytkownikowi możliwość stworzenia i wysłania wiadomości do osób śledzących jego profil inną niż tylko podzielenie się zdjęciem.

Nowa opcja zyskała aż 200 milionów dziennych użytkowników w poprzednim miesiącu.

Przycisk “Kup teraz”

Od pewnego czasu Instagram daje też możliwość generowania sprzedaży nie tylko wpływania na swoich klientów. Jest to kolejna znacząca przewaga, którą ma Instagram. Przycisk “kup teraz” daje użytkownikowi możliwość kupna bezpośrednio z zamieszczonej wiadomości, jest to coś do rozważenia jeśli mamy wybrać spośród najważniejszych narzędzi dostępnych na mediach społecznościowych.

Źródło: https://smallbiztrends.com