Budowanie relacji z klientami, czyli podstawy marketingu wdzięczności

Wyobraź sobie taki scenariusz… Klienci sami dzwonią do Ciebie żeby złożyć zamówienie, nie musisz już zabiegać o polecenia, klienci sami polecają Twoją firmę znajomym…. Brzmi nierealnie? A jednak jest to możliwe. Jeśli poświęcisz odpowiednią ilość czasu na stworzenie odpowiednich relacji z klientami, a następnie skupisz swoją uwagę na zaspokajaniu potrzeb klientów, wyrażając jednocześnie im swoją wdzięczność, będziesz mile zaskoczony zmianą we wszystkich aspektach działalności Twojej firmy. Poprawi się wskaźnik utrzymania klienta, zyskasz wielu nowych klientów dzięki poleceniom, a to przełoży się na wzrost przychodów i zysków Twojej firmy.

Czym jest marketing wdzięczności?

Mówiąc najprościej, marketing wdzięczności (z ang. Gratitude marketing) to budowanie długoterminowej lojalności klienta poprzez osobiste relacje. Ponieważ marketing wdzięczności koncentruje się na kliencie i jego potrzebach, a nie na firmie – jest on o wiele potężniejszy niż twarda sprzedaż.

Zaczyna się od zrozumienia, że ​​klienci to ludzie tacy jak Ty i chcą wiedzieć, że zależy Ci na nich, na ich satysfakcji i dobrym samopoczuciu. Chcą także spersonalizowanej obsługi i indywidualnego podejścia. Kiedy klienci poczują więź z Twoją firmą i to, że wyrażasz wdzięczność za to że są Twoimi klientami, będą bardziej lojalni i będą polecać Twoją firmę innym osobom.

Kluczem do marketingu wdzięczności jest szczerość. Trzeba przyjąć taktykę uczciwego doceniania swoich klientów i mówienia im tego. Klienci muszą uwierzyć, że wysiłki, które podejmujesz żeby ich docenić nie mają ukrytych motywów sprzedażowych. Jeśli naprawdę chcesz nawiązać trwałe relacje z klientami, regularnie wyrażaj swoją wdzięczność.

 

Dlaczego marketing wdzięczności jest tak ważny?

Klienci chcą regularnie otrzymywać przypomnienia, że ​​są dla Ciebie ważni, a Twoim zadaniem jest stale i konsekwentnie przypominać im o swojej firmie i wzmacniać wasze relacje.

 

Oto trzy główne powody, dla których tak ważne jest wyrażenie klientom swojej wdzięczności:

  • Kiedy klienci doświadczają wdzięczności i docenienia z Twojej strony, czują się zobowiązani do wspierania Twojej firmy przez polecanie jej innym osobom. To, co Twoi klienci mówią o Tobie, Twojej firmie i oferowanych przez Ciebie usługach / produktach, jest lepsze niż jakakolwiek forma reklamy i o wiele bardziej wiarygodne niż cokolwiek, co mógłbyś powiedzieć sam.
  • Koszt pozyskania nowego klienta jest wysoki. O wiele taniej jest zatrzymać niż pozyskiwać klientów. Marketing wdzięczności jest po prostu sposobem na przedłużenie istniejących relacji. Dzięki pogłębianiu i pielęgnowaniu relacji z klientami znacznie łatwiej je zachować je na dłużej.
  • Najważniejszym zasobem, jaki Twoja firma posiada, są relacje z klientami. Gdy połączysz budowania relacji z ich pielęgnowaniem, zdobędziesz klientów na całe życie.

 

Badania pokazują, że to, co napędza dziś marketing, kładzie nacisk na zadowolenie klientów i tworzenie pozytywnych doświadczeń klienta z Twoją firmą. Ludzie szukają sposobów, aby czuć się dobrze i pewnie ze swoimi decyzjami, eliminując niepokój i upraszczając swoje życie. Pamiętaj, że każdego dnia klienci są bombardowani hashtagami i reklamami w mediach społecznościowych, komunikacji miejskiej, reklamach radiowych i telewizyjnych, nawet po prostu czytając artykuły online. Chcąc się wyróżnić spośród innych firm, które naciskają głównie na sprzedaż i być zauważonym w gąszczu reklam stosuj proste, sprawdzone zasady – pielęgnuj relacje ze swoimi klientami, doceniaj ich, zaspokajaj ich potrzeby a wyniki Twojej firmy znacząco się poprawią.

 

Podsumowanie

Sukces Twojej firmy zależy od szczęśliwych i lojalnych klientów. Mogą nie zawsze pamiętać, co mówisz, ale będą pamiętać, jak Twoja firma sprawia, że się ​​czują. Jeśli chcesz, aby Twój biznes rozwijał się i prosperował, regularnie dziękuj swoim klientom.

Marketing wdzięczności jest długoterminowym, strategicznym rozwiązaniem. Umożliwia on firmie rozrastanie się w sposób przemyślany oraz przyciągnięcie klientów do firmy, zamiast ich ściganie. Ale pamiętaj, że nie jest to jednostkowe działanie, a spójna, rozsądna strategia i sposób na prowadzenie działalności – tylko wtedy odniesiesz sukces.

 

Bibliografia

http://www.skyhighmarketing.com

https://www.forbes.com

https://www.ducttapemarketing.com

https://www.kitces.com

http://www.sbnonline.com

http://www.withelizabethfein.com

https://bbmpros.com

https://www.corpmagazine.com

https://appreciationagency.com