Aplikacje stają się coraz bardziej integralną częścią naszego codziennego życia. Coraz więcej klientów woli komunikować się za pośrednictwem aplikacji, zamiast dzwonić do firmy lub odwiedzać stronę internetową. Dlatego dla każdego, nawet małego przedsięwzięcia biznesowego, aby odniosło sukces w dzisiejszym, konkurencyjnym świecie, niezwykle ważne jest wykorzystanie aplikacji. Te aplikacje wsparcia umożliwiają małym i średnim firmom zapewnienie optymalnej obsługi klienta, a także zmniejszenie kosztów obsługi zapytań serwisowych.
Istnieją setki aplikacji do obsługi klienta – jak więc wybrać najlepszą? Aby ułatwić to zadanie przygotowaliśmy listę 5 najlepszych aplikacji do obsługi klienta dedykowanych dla małych i średnich przedsiębiorstw.
UF EASY
Niekwestionowanym liderem na rynku aplikacji dla MSP w Polsce jest aplikacja firmy Unified Factory – EASY. Umożliwia ona łączenie się ze swoimi klientami za pomocą czterech kanałów komunikacji – telefonu, e-maila, chatu i Facebook Messengera – w jednej aplikacji. Pozwala sprawdzić historię kontaktów i wszelkie dodatkowe informacje dotyczące klientów. Aplikacja umożliwia także przydzielanie zadań pracownikom tak, aby zoptymalizować obsługę klienta w firmie.
Aplikacja mobilna Unified Factory Easy pozwala w pełni kontrolować obsługę klienta, z każdego miejsca! Z domu, siłowni czy autobusu – aplikacja daje możliwość kontaktów z klientami i zarządzania historią komunikacji z taką samą łatwością, jak siedząc przed komputerem w biurze.
System Unified Factory Easy zyskał sobie przychylność branży e-commerce. Prócz wielu zadowolonych klientów, firma Unified Factory może pochwalić się wyjątkową nagrodą – Ekomersem 2017 za „rozwiązanie wspierające obsługę klientów”.
Zendesk
Zendesk to aplikacja, która koncentruje się na dostarczaniu treści konsumentom. Umożliwia ona pracownikom tworzenie mini-artykułów i przewodników, które mogą przesłać na stronę firmową, widżety internetowe, aplikacje mobilne i praktycznie wszędzie tam, gdzie klienci szukają informacji. Zendesk oferuje także Ans Bota – wirtualnego asystenta, który odpowiada klientom polecając artykuły. Ans Bot ma też możliwość rozwiązywania niektórych zapytań klientów bez interwencji pracowników.
Czasami klienci potrzebują pomocy pracownika obsługi klienta, a innym razem wolą rozwiązywać problemy samodzielnie. Aplikacja zawiera zarówno łatwy w obsłudze wielokanałowy system zapytań zgłoszonych przez klientów – który organizuje całą pocztę e-mail, Internet, telefon i czat na żywo oraz samoobsługowy portal dla klientów, którzy wolą samodzielnie rozwiązywać problemy – wszystko to w jednym miejscu. Zendesk może również pomóc w budowaniu lepszych relacji z klientami, dzięki platformie, która zapewnia dostęp do danych i tym samym umożliwia pracownikom obsługi klienta zapewnienie każdemu klientowi spersonalizowanego podejścia.
Parature Facebook
Dlaczego nie zapewnić obsługi klienta w miejscu, w którym klienci naturalnie dzielą się swoimi opiniami na temat firm czyli na Facebooku? Przecież większość małych i dużych firm ma swoją stronę na Facebooku, gdzie pokazują swoje produkty i usługi klientom. Parature to aplikacja, którą firmy mogą wykorzystać do zapewnienia całodobowego wsparcia klientów przez monitorowanie i angażowanie klientów na swojej firmowej stronie na Facebooku. Ta aplikacja umożliwia tworzenie przewodników oraz czatowanie z użytkownikami Facebooka w celu dostarczenia informacji oraz wsparcia serwisowego. Dzięki tej aplikacji firmy mogą wdrożyć rozwiązania w zakresie obsługi klienta, począwszy od samoobsługowej bazy wiedzy Parature, aż po system obsługi klienta Parature Ticket i Chat Parature.
Freshdesk
Ta aplikacja jest niesamowitym helpdeskiem nowej generacji, który pozwala firmom zajmować się zapytaniami klientów zgłoszonymi przez e-mail, telefon, stronę internetową czy portale społecznościowe. Freshdesk zamienia wszystkie zapytania klientów w zgłoszenia kierowane do przedstawicieli obsługi klienta. Po otwarciu zgłoszenia wszyscy członkowie zespołu mogą je zobaczyć. Freshdesk pokazuje także, który operator pracuje nad zgłoszeniem oraz jego status, informacje o kliencie i komunikacji z nim, wewnętrzne uwagi na temat zgłoszonego problemu i inne pomocne informacje. W ten sposób, jeśli klient oddzwoni łatwo można zidentyfikować operatora który zajmuje się tematem i w ten sposób rozwiązać problem szybciej. Freshdesk oferuje także opcję, która pomaga ustalać priorytety zgłoszeń i przewidzieć datę rozwiązania problemu. Dzięki tej aplikacji pracownicy firmy mogą swobodnie zarządzać obsługą klienta wielu produktów i usług oferowanych przez firmę.
Desk
Desk to aplikacja, która pozwala firmom szybko się rozwijać, ponieważ pracownicy działu obsługi klienta są w stanie współpracować z klientami, gdziekolwiek się znajdują. Dzięki tej aplikacji mogą zbierać zapytania z kanałów, takich jak twoja strona internetowa, poczta e-mail, media społecznościowe i czat.
Aplikacja została zaprojektowana specjalnie dla małych firm. Jest łatwym w użyciu narzędziem do obsługi klienta, które pozwala firmom tworzyć jedną „uniwersalną skrzynkę”, aby połączyć się ze swoimi klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych takich jak Twitter czy Facebook, a także innych kanałów obsługi klienta, takich jak telefon, czat i e-mail. Aplikacja Desk pomaga firmom utrzymać wszystkie kanały obsługi klienta w jednym miejscu, zwiększając wydajność i produktywność. Nie potrzebujesz personelu IT do konfigurowania i uruchamiania aplikacji Desk, ponieważ konfiguracja jest łatwa, a wsparcie techniczne zawsze dostępne.
Podsumowanie
Bardzo ważne jest, aby zrozumieć potrzeby swoich klientów oraz co każde narzędzie może zaoferować, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla Swojej firmy.
Warto poświęcić czas na zapoznanie się z opcjami. Po wybraniu jednej aplikacji może być kosztowne przejść na inną jeśli wybrane rozwiązanie okaże się być nietrafione.
Bibliografia
https://www.infinitcontact.com
https://www.americanexpress.com