9 fajnych widgetów do wykorzystania w obsłudze klienta

Wygoda klienta jest numerem jeden przy tworzeniu stron internetowych. Za pierwszym razem może Ci się nie udać. Odświeżanie i poprawianie strony jest stałym elementem utrzymania witryny. Poniżej przedstawiam 9 fajnych widgetów (najwięcej z WordPress) które poprawią funkcjonalność twojej strony.

1. Whatfix

Mając dobry, wizualny poradnik, który może poprowadzić użytkownika krok po kroku to wspaniała rzecz żeby nauczyć się nowych rzeczy.

Whatfix pozwala na robienie wizualnych i internaktywnych „instruktarzy” w ciągu kilku minut, w sposób bardzo intuicyjny i prosty. Ten widget bardzo łatwo przystosować do konkretnej osoby a przykłady zastosowania możesz zobaczyć na stronie producenta. Pokażą Ci jak kreatywnym możesz być wykorzystując Whatfix. Mają też profesjonalne wydanie dla firm, ale wersja darmowa będzie wystarczająca dla większości użytkowników. Oferują także widget „samopomoc” który pokazuje się jako znaczek na twojej witrynie.

2. Widget – wskaźnik oceny: system oceny gwiazdkowej

Czy potrzebujesz wdrożyć na swojej stronie prosty system oceny za pomocą gwiazdek?

Użytkownicy bardzo lubią systemy oceny na stronach z produktami czy usługami. Podoba im się że mogą wyrazić swoją opinię. Nie ważne czy będzie to użyte do oceny produktów, wideo, wpisów lub opinii osób trzecich – możesz do tego wykorzystać Rating-widget a wykona on pracę za Ciebie.

Jest całkowicie konfigurowalny i bardzo łatwy w użyciu. Nie ma limitu w ilości ocen. Dostępne są różne poziomy w zależności od twoich potrzeb, od podstawowych do zaawansowanych przeznaczonych dla firm.

3. Opinie klientów – testimoniale

Stwórz okienko do wpisania opinii klientów na swojej stronie. Dzięki temu będą mogli zobaczyć co inni klienci polubili w twoim produkcie lub usłudze. Prosty format i elegancki wygląd pasuje do każdej strony. Możesz wybrać różne szablony. Dostępna jest też wersja Premium dzięki czemu będziesz miał większą kontrolę nad tym jak wyświetlają się twoje testimoniale. Wybierz też rodzaj przejścia czyli sposób w jaki testimonial mają się wyświetlać. Możesz wyświetlać tekst, zdjęcia oraz wideo nieprzerwalnie. To narzędzie jest też kompatybilne z shortcodami (krótkimi kodami).

4. Stały Widget Q2W3 (przylepiany Widget)

Czasami niektóre widgety są bardzo ważne na stronie dlatego szkoda by było gdyby użytkownik musiał przewijać stronę żeby je odnaleźć. Q2W3 Przylepiany widget sprosta takim wymaganiom. Musisz tylko zainstalować i wybrać widgety które chcesz przylepić a będą one przesuwały się razem z przesuwaniem strony przez użytkownika. To też uchroni układ strony przed przerywaniem lub przesunięciem.

Ten widget pomoże Ci też w zdobywaniu zamówień bo dzięki niemu przypniesz najważniejsze elementy strony jak „call to action” czyli wezwanie do działania.

5. WP Video Lightbox (Wygaszacz)

Filmy wideo mogą być problematyczne na stronach i blogach bo jest na nich wiele rzeczy które przyciągają uwagę. WP Video Lightbox eliminuje rozproszenie uwagi tworząc pewnego rodzaju przykrycie na stronie – przyciemnia tło tak aby użytkownik skupił się tylko na oglądaniu nagrania wideo. Widget jest kompatybilny z YouTube i Vimeo, więc nie będziesz musiał instalować dodatkowych wtyczek. Używanie go jest szybkie i proste. Musisz zainstalować wtyczkę a potem używaj zwykłych zainstalowanych kodów na stronie. Kiedy użytkownik kliknie na wideo tło wygasi się automatycznie.

6. Zendesk

Zendesk pozostaje nadal numerem jeden jeśli chodzi o dostępne platformy do obsługi klienta. Widget Zendesk pokaże Ci jak przenieść obsługę klienta na wyższy poziom. Będziesz mógł zamieścić opcje wsparcia lub sekcję wsparcia bezpośrednio na stronie. Obejmuje to wsparcie dotyczące wyszukiwania (artykułów), formularze do kontaktu a nawet czat na żywo który jest podłączony do operatorów online. Te funkcje są tylko dostępne w obecnej wersji, więc jeśli używasz wersji klasycznej będziesz musiał ją uaktualnić.

7. Godziny otwarcia

Potrzebujesz zobrazować godziny otwarcia swojej firmy? Daj szansę temu widgetowi. Możesz dostosować jego wygląd pokazując dni lub specjalne wydarzenia, dodaj godziny w których możesz zapewnić obsługę klienta lub wsparcie techniczne. Podaj godziny otwarcia i zamknięcia sklepu, czy miejsca spotkania lub cokolwiek innego co wymaga określenia czasu. Możesz dodawać i usuwać godziny oraz dni otwarcia czy zamknięcia w dostosowanym dla swoich potrzeb tygodniowej odsłonie.

8. WordPress formularz opinii

Najlepszą metodą do poprawienia swojej witryny jest dowiedzieć się czego użytkownicy od niej potrzebują i oczekują. WordPress formularz opinii świetnie się do tego nadaje. Zgromadzisz wartościowe dane które pomogą Ci zdecydować jak modyfikować stronę. Jest to najlepszy formularz do opinii i prawdopodobnie też najbardziej popularny.  Musisz jedynie wypełnić odpowiednie rubryki i wybrać wygląd oraz zaprezentować to w atrakcyjny sposób pasujący do twojej witryny.

9. Trendemon

Trendemon to platforma optymalizacji która jest ostatnio bardzo rekomendowana. Chociaż nie wpływa ona na bezpośrednie odczucia klienta to pomoże Ci lepiej zrozumieć użytkowników twojej strony i ewentualnie poprawić ją w sposób lepiej pasujący do ich potrzeb. Trendemon automatycznie identyfikuje ścieżki konwersji i dostarcza spersonalizowanych rekomendacji na żywo, które mają przekonać klienta do zakupu lub wypróbowania twojego produktu. Widget jest kompatybilny z większością popularnych systemów CMS takich jak WordPress oraz z wieloma innymi platformami marketingowymi.

Wnioski

Zmieniając swoją stronę internetową powinieneś być skoncentrowany na swoich klientach i ich potrzebach. Przedstawione wyżej widgety pomogą Ci wdrożyć zmiany szybciej. Nawet niewielka zmiana może mieć znaczenie oraz doprowadzić do zakupu lub wypróbowania twojego produktu.

Źródło: https://smallbiztrends.com